Alam

Monday, December 6, 2010

Sembilang Adventure [ Kelong Kukup ]

Kronologi Sembilang Adventure


29.11.2010

4 a.m       -    Mesyuarat utk xtvt mengai ari esok djlnkn.. venue meting kt blik Amir Leonerz.. bdk2 ni ajak g mengai jauh cket.. Kukup dsebut dek Zul (Gotam).. "Ok deal..!! jpg kul 9 pagi kta btolak." kta Gotam..

kul 9 pagi berlalu cm2 sj.. bdk2 ni pakat tdoq xingat dunia.. puak ni jenis tdoq hawaq (xdak law)

12 p.m     -   "Woi Paan..bila nk bangkit tdoq oi..pkul 12 dh ni.."ngamuk gotam dlm talipon.. kalut2 aku bangkit tdo.. mandi2 koboi g2 ja.. pstu tekan myk p amik depa..

2 p.m       -    Suma pemancing L.o.S.E.r btolak p kukup..share duit sorg dua hengget habuan(utk) boh minyak..

4 p.m        -    Smpai Kukup.. byk geng2 endon kt c2 pasai kt situ jeti nk blik kg depa.. "mau ke mana pak" xdak hari aku nk layan.. aku nk p kelong ni, mengai..!! bukan endon..

4.45 p.m   -     Naik bot p kelong... coihh..!! dekat ja pon.. amik upah smpai sekepala 12 hengget...
dari jeti smpai ke kelong 2 ja...

muka2 I'm Not L.o.S.E.r

 pelengkap legend2 I'm not L.o.S.E.r

5 p.m         -    smpai kelong..mengai trus.. Alamak!! perambut xreti bt plak.. "Atan, tlg bt perambut sat.." kta aku smbil ngenyih dgn muka L.o.S.E.r... "cuihh!! mengai merata cerok pn xreti perambut" Atan ngamuk.. aku cover ayat cket "aku bkn xreti, segan ja Atan.."

5.30 p.m    -    ikan first dinaikan legend tasik kering, Wan.. perghh.. bkn tasik kering ja territory dia, kelong pn dia legend... tp xmgkn.. ikan duri ja..hahaha

kemudian pesta fighter dgn ikan bterusan.. Gotam btmbh hero dgn gelama dia dua ekoq, Tapo pn dgn duri, wan lak dgn duri & gelama tp amer?? masih lg loser.hahahah..

6.45 p.m    -    Dgn hero nya aku dh memancung uwat-uwat utk umpan aku.. "fuh..!! aku mau kali ni buleh sekoq.."  baling kt port clear cket.. Tiba2, aku rsa tali disentap..!! perghhh mau xmau ikan siakap 10 kilo ni.. kampoi aku dgn semangat.. sekali sembilang sj..sekilo pn xsmpai..tp tetap legend sebab sembilang aku paling besaq..

 Sembilang xsampai sekilo..tp fight jgk pa...
 blajaq bt perambut cket2..


9 p.m     -     "Wei jom blik la,asyik angkt ikan duri je, L.o.S.E.r pn bleh cmni.." Amer pn call uncle bot 2 utk dtg amik kami ke jeti semula..

                                "Mantap la.. Sembilang kecik pn tetap fight gak.."

No comments:

Post a Comment