Alam

Monday, December 6, 2010

Toman Adventure [Kolam takungan air Pulai]

Kronologi adventure


27.11.2010


3.50 p.m     -     "wei, jom p mengai..!! kta cari toman lak".. Amer pn tmbh "kta g kolam Pulai, kt c2 ada Toman weh".. hooo smgt aku nk cari toman.. Dulu aku tgk video org angkt toman smpai nk karam bot depa naik.. "jom2 weh.."

lalu Legend2 I'm Not L.o.S.E.r  pd aritu, aku, WanAtanZul GotamAmer, dan Iwan memulas trottle superike masing ke tmpt yg dmaksudkn amer..

4 p.m         -       kami btolak naik moto ja..dekat ni.. skali naik moto, kluaq ja Pulai trus ujan lebat.. "halamak!! jem plan cmni"... [LOSER...!!!!]  Zul jerkah, "wei kta sggah bwh jmbatan ni la bteduh"

masing2 lepak bwh jmbatan smbil bergaya spt L.o.S.E.r...
                                    "wei zul, mgkn ada ikan puyu ni..kita xleh bputus asa.. yeahh!!"



                         "perghh!! byk btoi halangan kta.. ni suma toman punya pasal.. Advanture ni"

4.20 p.m      -       "wei aku ingt kta truskn la.. Alang2 dh ujan ni.."  Rmai2 jwb,"Jom2, kerana toman utk manusia"

kami p kdai mengai beli umpan (katak, udang), perut ayam xjmpa lak ptg2 sayup ni.. otw nk g pulai sgkut lg.. kali ni air bah plak.. BANJIR!! abih jalan tggelam air.. adoyai.... "xpa! kta redah..!!"  lautan kering sggup dredah..!!

5 p.m           -       Smpai je kt kolam 2 kena harungi jalan blopak lak.. abih 125Z amir tersekat... "kna pggil trektor ni tarik..hahaha"

5.10 p.m      -       Boh sj umpan kt kail trus baling.. xtggu dh.. teketaq kaki dh ni nk tarik toman..

                                                  ni br sbhgian kecik kolam 2..luas lg ni..

mat atan dok casting (rembat) rapala dia baru beli.. "bt letih tgn atan oi.."

 "cuih..!! xkn L.o.S.E.r dh kot xbwk naik ikan oi.."

Ni geng Legend penyegan.. baling umpan pstu tggu ja (bottom)..

Tgh syoq mengai tiba2 sorg pak long cina mai join kami.."hooo complete nmpk..!!" suma org tua tu ada.. siap umpan anak keli lg 2.. perut dgn ati ayam pn dia bwk.. kami keja mengePAU ja.. "paklong, byk umpan arini.." ayat umpan... "ok2, lu moleh angkt la, xlak hal la".. Menjadi..!! bsenang lenang baling kail dgn umpan org..




7 p.m       -        Btolak blik UTM.. wlaupn sekor pn xangkt.. Tp aku yakin, one day aku akn angkt gak toman 5 kilo.. mau lenguh tgn lwn dgn toman.. pak long cina 2 pn ckp, "sini aaa, mmg manyak toman woo.. dlu 10 thun dlu diolang xlak bg mancing punya..sikalang br moleh.. cuba lu bayang r besa mana itu tomann naa.." aku pn sj mnambah.."wooo mst besa la apek.." bt2 tekejut.. "hooo apek..!!  aku nmpk itu toman timbul maaa.. lu baling r..mst dpt punya..".. Trus smgt apek 2 baling, kami blik pn dia xblik2 lg..smgt nk angkt toman.. padan muka lu apek, kna tipu dgn aku.. baling la smpai esok.. toman xnk mkn la klu mengai lps ujan cmni..hahahaha~~~

yeah!!~~


2 comments: